Lördag..o fortsatt sjukstuga

Trodde L var bra i morse...men tji fick jag...vid lunchtid såg jag att ögat började vara sig....ögoninflammation!!!
Tycker så synd om honom...han var såå ledsen imorse när det inte blev någon hockeyträning eftersom han hade feber igårkväll.
På onsdag ska hans klass åka skridskor...så nu såg han fram emot det istället...men det lär ju inte bli av det heller.
Vi har verkligen hamnat i ett riktigt sjukdomsträsk, känns som barnen drar till sig baciller som svampar....
 
Dagen har varit bra ändå.
En välbehövlig sovmorgon för mig, följt av en härlig frukost.
Hemma på förmiddagen för att vid lunchtid skjutsa pappa M till varmbadhuset där han skulle träffa sina fd jobbarkompisar för lite bad och senare fest.
Hemma igen blev det lite fixande på L´s rum o fönsterputs även där...
Kände att vi behövde lite frisk luft så vi cyklade till lekparken o till förskolan för att kolla in kojan lilla A byggt med sina kompisar under veckan.
 
 
Lördagsgodiset hägrade när vi kom in igen...gott gott!
När godissuget var mättat åkte vi till Ica Maxi.
Barnen hade fått varsin spargris av deras mormor där hon samlat en massa guldtior...närmare bestämt 25 var...så de fick köpa något för de pengarna som de själva valde.
L valde lego....såklart, mycket lego i hans intressen nu.
Lilla A valde bilar och Play Mobil.
Själv handlade jag mat...för egna pengar;-)!
 
Ikväll har det blivit soffmys o popcorn framför Så Mycket Bättre!
Nu snart läggdags...pappa M....ja han kommer väl senare.
 
Kram
Mamma med M
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0