En underbar helg

En underbar helg börja närma sig slutet.

Igår hade vi besök av goa vänner. På deras bröllopsfest i somras fick jag i uppgift att ordna en spelkväll för brudparet...igår var det dags. Bunkrade upp med en massa sällskapspel och lagade mat att bjuda dem på.
Tänk vad kul det är att bara sitta ner o spela sällskapsspel o skratta ihop.
 
 


Maten jag bjöd på var:
Snabb gratinerad festfläskfilé!

500 gr fläskfilé
Smör till stekning
Salt peppar
1 pkt knaperstekt bacon
2 dl vispgrädde
2 msk senap ( jag hade dijonsenap)
2-3 dl riven ost, tex svecia
2-3 msk hackad persilja

Putsa filén och skär i skivor., bryn lätt i smör.
Krydda med salt och peppar
Lägg filéskivorna i en smord ugnsform.
Strö hälften av baconströsslet över.

Blanda grädde med senap, smaka av med kryddor. Häll senapsgrädden på köttet.
Strö över riven ost, gratinera 1 225 gr, 12-15 min till osten smält och fått fin färg..
Toppa med resterande smulat bacon och hackad persilja.

Servera med ris och sallad.
Så lätt o såå gott!
Efterrrätt blev en vit chokladkaka med bär och grädde..mums!

Idag har vi slappat på förmiddagen, barnen hade inte vett att sova den där extra timmen men var ganska sega efter gårdagens besök...så de slappade iallafall:-)!
När vi piggnat till gick vi ut i det underbara vädret som var idag, höstade lite i trädgården o sen åkte vi o drog upp vår båt som legat i alldeles för länge i år. Men bättre sent än aldrig..right?!

Denna helgen har verkligen innehållit allt som gör en härlig helg för mig.
God mat o dryck, sol, vila, strosande i butiker, goda vänner på besök , fix i trädgården o lite annan nytta. Ja det är med en härlig känsla jag sätter mig framför brasan o inväntar Solsidan om en stund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0