Det perfekta i vardagslivet...finns det?

På tjejmiddagarna brukar det avhandlas många intressanta diskussioner...så som det lätt görs när 5 tjejer träffas:-)!
I tisdags kom vi in på det här med vardagen, hur man ska få den gå ihop med barnen, skola, jobb, städ, träning, egentid..ja allt det där som ska klämmas in.
Någon sa att hon önskade sig städhjälp, någon har bestämt sig för matkasse varannan vecka, någon berättade hur mycket plockande det blir hemma hos dem för att familjen ( ja hon oxå) har svårt för det här med var sak på sin plats..detta kände jag väldigt mycket igen mig i...och de andra tjejerna nickade instämmande...Alla utom en.
Hon berättade att hennes hem var alltid städat, hon förstod inte vad vi pratade om...vaddå svårt att få ihop vardagen. Hennes barn lekte med en sak o plockade sedan undan innan de tog fram nästa, hon behövde aldrig tjata, det var väl bara att ta tag i disk o tvätt direkt så det inte blev några berg. Lägga tillbaka sakerna direkt var väl inga problem.
 
Detta fick mig fundera lite....lever hon verkligen ett helt fullständigt strukturerat liv där allt klaffar, har hon aldrig nåt kaos...eller är hon helt enkelt en liten Bree Van de Kamp som döljer allt under den perfekta ytan?!
Kan man ha det "perfekta" när man är småbarnsmamma....?
Är det nåt hon försakar och missar som vi andra istället prioriterar?
Eller är det så att vi andra helt enkelt missat heeelt det här med ordning och struktur?
 
Själv befinner jag mig i facket "vill ha ordning o reda men når inte riktigt dit"...
 
Hur har ni det hemma hos er, vardagskaos eller perfekt struktur?!
 
Kram
Mamma med M
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0