Öppethus o Malmötripp

Igår hade räddningstjänsten, polis, ambulans o brandkår öppet hus på  förmiddagen...man fick komma dit o kolla på bilarna o utrustningen, provsitta..och så hade de en uppvisning med en iscensatt bilolycka..
En riktig fullträff för mina barn.
De tyckte det var såå spännande att få sitta i riktiga brandbilar , polisbilar o ambulanser.
Utanför på gården fanns några krockade o uppklippta bilar, de var väldigt intressanta.
 
Nu var det ganska mycket folk, många förskolor som var där...då blir mina barn alltid lite försiktiga och vågar inte riktigt ta för sig...men lite testade de iallafall...och sen på hemmaplan lektes det polis och brandmän:-)!
 
Idag är det fredag och en Malmötripp står på agendan för mig.
Har en vän där som jag kännt sen vi var små.
Vi träffades varje sommar på en camping och har hållt kontakten sen dess.
Hon har ingen familj ...så jag lämnar min hemma och åker själv.
Så idag blir det tågresa till Malmö ( håll tummarna att jag slipper några sj-förseningar), shopping på Emporia, ev restaurangbesök och så en mysig kväll med min vän.
Det blir en snabbvisit, imorgon eftermiddag måste jag hem till mina pojkar igen då sambon ska iväg på kvällen...men bättre än inget.
 
Dags att komma igång så jag hinner med allt som ska göras innan jag ska sitta på tåget.
 
Hoppas ni får en härlig helg, det tänker jag ha!
 
Kram
Mamma med M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0