En solig helg

Lördag morgon o solen skiner, jag är full av förhoppning att hela helgen blir härligt solig.
Hoppas hoppas!
En härlig kortvecka med helg mitt i veckan har det varit, underbart!
 
Valborg firades i tisdags, traditionsenligt med vårt härliga kompisgäng.
En riktigt trevlig kväll med våra närmaste vänner, det bästa sättet att fira högtider på enligt mig.
 
 
1:a maj en ledig hemmadag med familjen...eller ja...barnen var iväg o lekte nästan hela dagen så jag o M var hemma.
Jag hade planerat mycket trädgårdsarbete o utevistelse.
Dock kände jag mig inte bra, orkeslös o med 38 i temp...så det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Men lite målning i uterummet o M sågade ut en tätningslister ( ett riktigt pilljobb) så lite blev gjort i alla fall.
En härligt solig dag men lite mycket vindar för att det skulle bli nån värme.
 
I torsdags blev det äntligen en fika med min vän K....blir alldeles för sällan numera och jag saknar henne...men det är helt enkelt svårt att få ihop.
Ja så  känner jag med flera vänner...vi har tappat kontakten o ses allt för sällan.
Känns som många har så fullt upp och inte har tid ( o ork) över för sina vänner just nu.
Men riktiga vänner finns ju kvar ändå...o jag hoppas att det vänder, för mig ger det såå mycket att träffas och umgås med närmaste vänkretsen.
 Det blev en bakad potatis och en härlig pratstund med fina vännen, det ger ny energi.
 
Ja nu är det lördag, barnen vill leka med kompisar, vi får se om det blir på hemma eller bortaplan.
Vi gör ett nytt försök med trädgårds o uterumsfix.
En oplanerad helg...ovanligt för oss, men faktiskt riktigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0