Sjukdomar av olika slag..

De hade ringt från fritids i tisdags och sagt att storebror L hade väldigt ont i magen o ville bli hämtad...ont i magen o kallsvettig.
På hemmaplan hade det blivit bättre men släppte inte helt...så det resulterade i en vabdag för mig igår...mest för att hålla koll på honom och se så det inte blev mer av det.
Lilla A fick såklart oxå vara hemma...de lekte som vanligt men magontet satt i...tills fram på eftermiddagen...efter ett toabesök var det helt borta. Skönt!!
Svårt att säga vad magontet berodde på...men min gissning är för lite dricka, stoppande mat...liten släng av förstoppning. Men det är svårt när barnen är sjuka och inte riktigt kan förklara sin känsla....svårt att bedömma hur "illa" det är.
Det är även svårt när ens föräldrar blir gamla och sjuka...i tisdagskväll fick jag ett samtal av min moster att min mamma ligger på sjukhuset.
Hade åkt in med ambulans på förmiddagen...
Min mamma har sen tre år tillbaka varit sjuk till och från med diverse jobbiga följder....det är tidvis tungt att stå bredvid som anhörig, man vet inte hur man ska hjälpa, känslan av att inte räcka till...som ensambarn är det första gången jag saknar syskon...nån att dela det med. Tack o lov har jag mina mostrar som ställer upp...men det tär på det egna familje och vardagslivet ändå.
I nuläget har jag bara ringt till sjukhuset o pratat med dem...hennes tillstånd är förvirrat o hon har genomgått tester o röntgen för att fastställa hur hon ska behandlas...hon har fått lugnande o sovit mycket ...därför har jag inte ännu besökt henne. Lite rädd för det där med förvirringen....
Som sagt...jobbigt när närstående är sjuka...
 
Kram
Mamma med M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0