Tillbaka..

Av olika anledningar har bloggen legat nere ett tag...mycket har hänt sen sist....detta är inte "mitt" år.
Många motgångar och prövningar...den största går jag igenom just nu.
Min mamma...som jag tidigare skrivit om avled i somras...
En sommar och semester som inte blev som det var tänkt....
Som barnfamilj kan man ju inte sätta allt åt sidan ( och tur är det kanske)....på något vis blev sommaren ändå bra, eller i alla fall helt ok.
Saknaden är stor...men med hennes tillstånd den senaste tiden så ...ja det var dags...för hennes del..skönt...hon levde inget bra och levnadsglatt liv.
Nu efter semestern och tillbaka till verkligheten...med besked...nu är jag mitt uppe i det där praktiska...med saker som ska säljas och mitt barndomshem som ska tömmas och säljas.
Det är jobbigt...mest känslomässigt...
Men man måste ta sig igenom.
 
Behovet av att skriva och att blicka framåt och uppskatta livet är nu större än någonsin.
Därmed kommer jag börja skriva i denna bloggen igen.
 
Fokus på saker och ljusglimtar , vardagen med min fina familj, inredning, mat, vänner...ja sånt som gör att livet får en extra guldkant.
 
 
                                                               Kram
                                                              Mamma med M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0