Semester 1.0

Dags att summera semester 1.0!
Detta året har jag ju semester i tre olika omgångar...1,5 vecka, jobb 4 dagar, 2,5 veckor , jobb 1,5 vecka och tillsist 1 vecka utomlands.
 
Nu är del 1 slut...och ska jag välja några ord att summera den så är det... sol och bad, regn och rusk, vänner, umgänge, grillkvällar och avkoppling.
Precis vad jag vill att min semester ska innehålla ( ja förutom det där med regn och rusk, men det behövs ju också ibland).
Det bästa är att jag under denna ledighet hunnit umgås med mina närmsta vänner mer än vanligt.
Skulle såklart vilja ha mer umgänge i vardagen..höst-vinter-vår också, men saker kommer emellan och alla har sitt.
Vänner har alltid varit såå viktigt för mig.
Umgänge med de närmaste ger mig positiv energi , feel-good känsla och det behöver ju fyllas på då och då.
 
I helgen hade sambon sin årliga fest tillsammans med sin bror  ute i stugan.
Jag och barnen fick besök på hemmaplan av två av mina närmsta vänner och deras barn.
Tacomiddag, gott i glasen för mammorna, gott i snacks-skålarna för barnen, lek, poolbad, spabad , härliga diskussioner, sen kväll i uterummet och övernattning för en av familjerna.
Ojoj...feelgood-förrådet tankat big time!
 
Då det blev sent...ja lika sent som på nyårsafton faktiskt gick lördagen på halvfart.
Vi var hemma, lullade runt och njöt av en solig dag.
 
Igår söndag var meningen att vi äntligen skulle lägga i båten...men ack...varför skulle vi tro att det skulle gå enkelt.
Jovisst, det gick enkelt att lägga i den...ovanligt trevlig ton mellan oss i själva iläggningsmomentet.
Men sen...sen startade den inte!!!!
Gaaah...många försök ...sen var det bara att dra upp den o köra hem igen.
I-landsproblem...men sånt kan göra mig såå less.
 
Sambon o lilla A åkte till stugan för att träffa hans syskon.
L ville vara hemma och leka med kompisar...så jag stannade på hemmaplan.
Fick spontant finbesök av ännu en av mina nära vänner.
En Skånetös som numera bosatt sig i Halmstad och träffat stora kärleken där.
Nu var de på besök i vår stad, hon ville visa honom staden där hon spenderat sina somrar...och campingen där de semestrade, alltså samma camping hon och jag träffades för en si sådär 30 år sen.
En fika och en trevlig pratstund sen begav de sig hemåt.
 
NU...måndag morgon och dags att bege sig till jobb.
Resten av familjen lediga, bara jag som ska jobba.
Å det känns heelt ok!
 
Vad gör ni idag ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0